18 Aralık 2013

Su ve Ateş Filmine Hala Gitmeyen Kaldı mı?


Yazılmayı bekleyen bir sürü postum var :)
Son günlerdeki yoğun çalışmalardan kendime biraz olsun vakit ayırmaya karar verdim.
Fragmanını ve afişini ilk gördüğümde bu filmi mutlaka izlemem gerektiği hissine kapılmıştım.
Vizyona gireli birkaç hafta olmasına rağmen gidemediğim ama aklımda olan bir filmdi.
Derken mola vermek adına Su ve Ateş filmine arkadaşlarımla sözleşip gittik.

İstanbul'un bitmek bilmeyen trafik çilesi, işten eve, evden sinemaya yetişecek olmam derken filmin ilk 10 dakikasını kaçırdım :((
Salona girer girmez ayakta dikilenleri aşıp! yerime yerleştim ve filmi izlemeye başladım.
Töreden kaçıp Londra'ya gelen bir adam ve orda dil eğitimi almak ve çalışmak için Londra'ya giden genç kızın aşk hikayesi anlatılıyor filmde.

Filmden kısa notları inceleyecek olursak:
Bir aşk, bir şehir bir erkeği ne kadar değiştirir?
Doğunun kanunlarından uzağa kaçan bir adam olan haşmet ve hayatın acı gerçeklerinden bihaber, saf ve duru bir kız olan yağmur'un imkansız aşkının  hikayesidir.
Doğu ve Batının, Güneş ve Ayın, Su ve Ateş'in masalıdır bu aşk...



Duygusal, dram yüklü filmlerde nedense ağlarken buluyorum kendimi.
Bir yandan kimse farketmesin diye gözyaşlarını gizlice silmeye çalışmakta işin cabası :))
Film bitimi sonrasında bizim sıranın komple ağladığını farkettim, arkadaşlarımda dahil :)

Filmde insanın içine işleyen detaylar vardı.
Bir erkek düşünün, doğunun şartlarında yetişmiş ve kendi kimliğini henüz bulamamış çünkü yoğun baskılar altında.
Bir kız düşünün ki çalışmak ve kendini geliştirmek tek gayesi. Annesini çok küçük yaşlarda kaybetmiş ve tek dünyası babası olan saf ve duru bir kız.
Derken bir tesadüfle kesişen yollar ve aşkla birlikte acıya göğüs geren hayatlar...

Filmi izlerken bir çok hissi bir anda yaşıyorsunuz. Sahneler çok etkileyici ve çok başarılı.
Bazı yerlerde tam kalbinizin derinliklerinde hissettiğiniz bir sızı duyuyorsunuz.
Hissettiğiniz belki aşk, belki ayrılık acısı, belki aile özlemi, belki de isyan...

Karakterler filme tam anlamıyla oturmuş ve rollerin hakkı verilmiş.
Yakın zamanda film önerisi arayanlar için tavsiye edebileceğim başarılı bir yapıt.
Gideceklere tavsiyem selpak mutlaka yanınızda bulundurun :)

Keyifli seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder