14 Kasım 2014

Kendin Yap: Lohusa Tacı ve Bebek Saç Bandı

Herkese iyi akşamlar...
Bugün sizlere yapımı kolay olan lohusa tacı ve bebek saç bandının yapımını anlatacağım.

Hobi blogu değilim ama kendimce uygun gördüğüm düzenlemeleri, tasarımları yapar ve ona uygun çalışmalara girişirim.
10 kasımda dünyamıza minicik bir can katıldı...
Onun için bir şeyler hazırlamak benim için ayrıca keyifli oldu.

Yapmak isteyen herkesin yapabileceği kadar kolay bir işlem..
Sadece gerekli malzemeleri temin etmemiz yeterli.

Gerekli Malzemeler:
Yapay kuru çiçek çeşitleri (latex çiçeklerde olabilir)
İstediğiniz gibi boncuk
Silikon tabancası
Keçe
Dantel, güpür
Taç ve bebek bandanası
Kurdele (saten olmaması işlem sırasında zorluk çekmemeyi sağlar, tırtıllı gibi yüzeyi pürüzlü olanları tercih edin.)

Malzemelere ek olarak ben farklı ürünlerde kullandım. (cipso tohum, boncuk, taş gibi)

Yapım aşamalarını resimlemeyi unuttuğum için görsel kullanamıyorum.
Ama adım adım nasıl yapıldığını izah edeceğim.

Öncelik olarak güpür veya dantele yuvarlak bir model veriyoruz. Ben danteli dikerek sabitledim.
Siz silikon tabancası ilede sabitleyebilirsiniz.
Bu esnada danteli çok gerdirmemek önemli!

Yuvarlak bir şekil verdiğimiz dantelin altına sert durması için keçeden bir miktar keserek dikiyoruz.
Dantelin ön yüzüne elimizde bulunan malzemelerden dilediğimiz şekilde yerleştirme yaparak silikon ile sabitliyoruz.

Elimizdeki tacı dilerseniz kurdele ile kaplayın, dilerseniz sade bir şekilde kullanın.
Ben kaplamayı tercih ettim.

Çiçeklerle süslenmiş danteli taca yerleştirip silikonla sabitliyoruz.
Ben silikon detaylarının görünmemesi için tacın alt kısmına da keçe ile ek yaparak silikonlayıp görünmeyecek şekilde kapattım.

Tacın kulağa denk gelen kısmına kurdeleden bir fiyonk yaparak silikonla yapıştırdım.
Fiyonkun ortasına minik bir çiçek yerleştirdim.
Ve tacım bitmiş oldu...

Bebek saç bandının yapım aşamaları da yine aynı şekilde :)

Ben ek olarak farklılık olması adına bu sete bebek eldiveni de ekledim.
Sade bir bebek eldivenine kalp şeklinde kestiğim keçeyi sabitledim.
Keçenin üzerini çiçeklerle kapladım.
Kalbin üst noktasına ise bebeğe nazar değmemesi için nazar boncuğu iliştirdim.
Sonuç bu oldu :)


Gördüğünüz üzere sevdiklerinize yapım aşamaları çok kolay olan bir uygulama ile el emeği bir hediye verebilirsiniz...

 Elfida'm da ne güzel durmuş 
Maşallah diyelim kuzuma lütfen :)

Sevdiklerimizle hep bir arada olmak dileğiyle..

Herkese sevgiler...

4 yorum:

  1. Benim asla başarılı olamayacagım bir ugraş bu. Elime bile yakışmaz.
    Emegine saglık canım:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım, seninde bana göre daha farklı meziyetlerinin olduğuna eminim :)
    Bu iş birazda istemekle oluyor sanırım..

    YanıtlaSil
  3. Tatlım çok güzel olmuş eline sağlık , bebişinize allah uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  4. maşallah canım.bebişte çok tatlı.taçta çok yakışmış.sevgiler.

    YanıtlaSil